Trädgårdsmästarvoffs





Månne jycken har oanade talanger...

Kommentarer

  1. Slottis: Må det... Men det ska nog lite mer till. Jord? Växter? Men takterna finns där, eller hur!?

    SvaraRadera
  2. Alice's tre första år agerade hon också trädgårdsmästare, men det var mest grävning som brukade stå på arbetslistan. Men även beskärningen av alpklemarisen ombesörjde hon. Men den äran. De är mycket finare nu än tidigare ;))

    Attans så söt han är lille Emser. Kul att han inte har vuxit ifrån sin skönhet ;))

    SvaraRadera
  3. Jag var precis på väg att skriva som ovanstående. Lelle R har inte kommit till nivån krukor än, han ser sig mer som en grävare. Sådana behövs alltid tycker han - om än inte alltid JUST DÄR han gräver. Å andra sidan gräver han där han står och det är ju en fin egenskap - inte många journalister som fixar det i dag.

    Vilken fin päls han har Emserpojken!

    SvaraRadera
  4. Lisette: Han höll på att fullständigt ta kål på min älskade bohuslänska kaprifol som yngel. Jag blev tvungen att stängsla in den. Nu klättrar den på stängslet...

    Ja, Emser är en vacker hund. :)

    Kesu: Och hur uppforstrar man sin voffs till att gräva där man vill? Det går ju att lära dem leta kantareller, så varför inte? Ah! Jag ska tipsa min syster! Hunden som arkeolog!!!

    SvaraRadera
  5. Hunden som arkeolog? Tja, varför inte. Ett tips: låt honom/henne göra grovgrävjobbet. Dra dock bort samme hund när det närmar sig att frilägga benrester och sånt. Dels för att jag sett att arkeologer använder små penslar (sånt hålls inte Lelle R med), dels för att jag tror att även mumieben är värda att provtugg eller två. Ben som ben.

    SvaraRadera
  6. Kesu: Nae... Det får nog bara gälla husgrunder och eldstäder och sådant. Pålgropar. Krukskärvor.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar