Naturen är god...







Kommentarer

  1. Tuggar han bara på det han får tugga?
    Han ser redan större ut - och mindre valpig. Så fort det går!
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Hihi.....man skulle kunna tro att han gått Fridas sopsorteringskurs:)

    SvaraRadera
  3. em: Det enda jag kan svara på den frågan är - Nej! Men det börjar bli liiite bättre. Han har fnattperioder när han biter i våra händer och hänger i byxbenen. Tack och lov har han inte gått lös på inredningen än, men han lustmördar min kaprifol...

    billan: Han är på god väg... :/

    SvaraRadera
  4. Attans så go´han är lille Emser. Sch kaprifoler. Det finns så många nya sorter att sätta ;)

    SvaraRadera
  5. Lisette: Men just den här kaprifolen har jag hämtat vild från mitt älskade Bohuslän, och det har tagit lång tid för att få den att växa. Trivs gör den fortfarande inte... Den vill ha havsbottensjord och slatvindar. Precis som jag...

    SvaraRadera
  6. Jag som trodde det var något väldigt bohuskts..

    SvaraRadera
  7. em: Du menar slatvindar... Hm. Ja. Det är di där lurete vindane sum kômmer in ifrå nordväst. :-)

    SvaraRadera
  8. Då man behöver en sydväst?
    Margaretha
    vars wv är inagismer - det ordet gillar ja - tänk om vi skulle ge ut en poesisamling som heter
    Slatvindar och inagismer - har du nå'n dikt som passar?

    SvaraRadera
  9. em: En typisk inagism är väl detta: Här är polisen som mitt i gatan står. Niger och säger att nu är det vår...

    SvaraRadera
  10. Den varianten är vanligare än jag först trodde - vi är uppenbarligen många som från en tidig ålder har behärskat inagismens svåra konst!
    Margaretha
    inagismisk expert
    nizedur, vad är det för tonart?

    SvaraRadera
  11. em: "Vi går mot döden var vi går - och var vi sitter och var vi står" måste väl också höra dit...

    Måste vara en synnerligen trevlig tonart...

    SvaraRadera
  12. Mycket kan ersättas - men aldrig SMÖRSMAK (stod det på smörpaketen förr i tiden...)

    SvaraRadera
  13. Ninna: Ändå är det precis så alla har gjort... Ersatt smörsmak... :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar