Emser lägger sig i...



Jag la upp några grejor som jag stickat, för att ta en bild, och gissa vem som kom och ville vara med?



Just precis! Slyngelhunden med den långa näsan!



Garn, nystan och stickningar utövar en sjusärdeles dragningskraft på busvoffsen och jag har full sjå på kvällarna, när jag sitter med min stickning, att hålla undan hans nyfikna nos och kliande valptänder.



För övrigt är även objektivet väldigt roligt att trycka in nosen i. Tur att jag har avtorkningsbart uv-filter.



- Slutfotograferat! Här ligger jag! Plåta mej istället!



Eller?

Kommentarer

  1. Det får väl bli en Emsertröja. Han ville nog säga att han fryser...

    SvaraRadera
  2. Hur kan du sitta där och titta på Star Trek när det finns så vackra ögon att drunkna i? :) Han är bedårisk lille Emser!

    SvaraRadera
  3. Ninna: Jag har umgåtts med tanken. Men eftersom han ständigt och med stor frenesi alltid försöker få av sig sin sele när han har den på sig, vågar jag inte tänka på vad han skulle göra med en tröja...

    Lisette: Jag passar på när han sover! :-)

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga Emser!
    låter lite grann som Åskar - hukar jag mig för att ta' en bild av honom, ta'r han det som en invit att pussa både mig och objektivet. Bra med digitalkamera när det mest blir oskarpa gråvita bilder.
    Margaretha

    SvaraRadera
  5. em: Åh, jag ser det framför mig. Katten som pussar både matte och kamera när hon ska fotografera. Och bilderna ser ut som Åskar Röksvamp...

    SvaraRadera
  6. Haha vad härligt det ser ut! Enya är också förtjust i stickade raggsockar. Har hittat två par av mina sockar utan häl... Härligt ;)
    Mvh Lina & Enya

    SvaraRadera
  7. Lina och Enya: Jag undrar vad det är som får våra voffsar att älska garn och stickat? Eller - kanske inte förresten. Liknar luddiga djur. Änder kanske... Änder utan hälar... :)

    SvaraRadera
  8. Ha ha, nosen blir längre och längre på Emserkillen ;)

    Håll koll på sockorna! Poppan brukar tugga hål i mina i ren distraktion medan hon väntar att jag ska bli klar i badrummet på morgonen.

    SvaraRadera
  9. Christina: Vovven liksom växer i etapper. Först blev benen väldigt långa. Sen växte nosen och svansen. Så kom kroppen. Och nu har plötsligt huvet blivit för litet...

    Oh! Det kan jag se framför mig! Christina som håller på i badrummet och Poppan som ligger med oavvänt stirr mot badrumsdörren, förstrött sugande på en socka...

    SvaraRadera
  10. Det där med stickade saker utövar en underlig lockelse på hundar. Emser blir större och större och finare och finare.

    SvaraRadera
  11. Det är konstigt det där... Plockar man fram kameran för att fota djuret försvinner det snabbare än ögat, eller roar sig med att sitta och se obekväm ut. Men ska man fota något annat förvandlas det plötsligt till linslus av sällan skådat slag. :-)

    Vad stor han börjar bli! Snart kan du inte kalla honom slyngel längre. :-)
    /Iann

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder på vovven! Och jättevackra stickade saker!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar