Hund i snö



Så fick Emser möjlighet att sprätta loss i snön. Kalvbenen for åt alla håll och efter följde resten av den gängliga kroppen.



På den här bilden syns de fladderöron han håller på att utveckla. Detta är tydligen ganska vanligt hos tollare och kallas flipöron. Öronen viker sig helt enkelt på fel ställen och man kan antingen massera dem rätt eller tejpa.

Vi masserar och masserar. Att tejpa verkar inte vara något realistiskt alternativ. Han skulle aldrig låta en tejpbit sitta kvar. Han vill helst inte ens ha sitt halsband.



Så vi får se hur det blir med hans öron. Antingen masserar vi dem rätt, eller så växer han ur (i) dem eller så får vi leva med en voffs som ser ut som en helikopter som hoovrar sig runt i tillvaron...

Kommentarer

  1. Kan inte tänka mig att Emser bryr sig om var öronen viker sig.
    Tänker ni ställa ut honom? Om inte är det väl bara gulligt med personliga öron.
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Godmiddag.. Hittade den här när jag letade efter en annan sak nyss. :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=0sUL0KCIc48&feature

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Jag tänkte bara tipsa om att det finns ett speciallim om man inte vill tejpa eller hålla på att massera. Det finns att hitta på välsorterade djurbutiker.
    Halvsyster Bumbi höll på att få flipöron. Försökte tejpa men det gick inget vidare.. Så testade jag med lim och öronen blev jättefina! =)
    MVH Linda

    SvaraRadera
  4. Linda: Hej! Kul att du hittade hit till brorsan! Nu måste jag kolla lim. Hans öron flaxar fortfarande fram och tillbaka.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar