Den hunden, den sover



Denna förhatliga blixt! Men jag inser att om det överhuvudtaget ska bli några bilder i det här mörkret så måste jag blixtra. Och jag vill också vänja Emser vid att matte, hon blixtrar ibland. Men platt och fult blir ljuset.

Lilla hund sover tryggt i sin korg. Tassas gamla korg. I Hassels korg försvinner han fullständigt. Blir en fluglort i ena hörnet.

Och den där lilla magen. Visst går den att pussa. Bara man siktar rätt...



Här kan man ana ett par emsertabletter. Fast ser ni? Han har fläckiga trampdynor. Lakrits och emser om vartannat. Bissigt gosedjur...

Kommentarer

  1. Oh, vilken go' mage att pussa tänkte jag - innan jag läste att det var det du gjorde! En puss från mig också!
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på de där karamellerna i rosa och svart som man köper i lösgodisstånden, du vet; salt o syrligt om vartannat. Tror det bådar gott för Emsers blivande personlighet. :-)

    Det är så roligt att se på dem när de somnar också. Det tar ju verkligen knappt en minut från lek till sömn ibland...

    Och nu måste jag skärpa mig, tror jag har varit inne här åtta gånger idag redan för att se om du lagt ut nya bilder! Så här kan jag inte hålla på!
    (Men det är ju sååå mysigt...!!! :-))

    SvaraRadera
  3. Den magen!!!! Det är nästan så jag sitter här och får torka rent datorskärmen. En puss från mig , tack.

    SvaraRadera
  4. Ja se där, den går ju att pussa :)
    Mycket pussvänlig måste jag säga.
    Jag märker att jag sitter och fånler när jag tittar på dom här bilderna.
    Han är så go'!

    SvaraRadera
  5. Stans skönaste tassar!

    Roligt det där med valpar. Ena ögonblicket far de omkring överallt och så plötsligt "god natt".

    SvaraRadera
  6. em: Em(!)ser tackar så mycket!

    Lilla Eken: Nu är jag inte någon godistant, men salt o syrligt om vartannat tycker jag låter som en månsidig personlighet. Fast just nu är han mest syrlig och söt...

    Lisette: Återigen tackar Emser för magpussen! :-)

    Christina: Åt så här små valpar är det helt tillåtet att fånle!!!

    Staffan H: Upp som en sol och ner som en pannkaka. En pannkaka med sylt och socker. Eller en ros med törnen slog det mig just...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar